جزئیات واگذاری 33 شرکت مخابراتی 

مدير عامل شركت مخابرات ايران گفت: طبق مصوبه دولت 20 درصد سهام شركتهاي مخابراتي در اختيار دولت (براي جلوگيري از منحل شدن)، 40 درصد در اختيار سهام عدالت، 5 درصد بصورت اقساطي در اختيار كاركنان مخابرات و مابقي در بورس عرضه مي‌شود.

صابر فيضي در گفت‌وگو با فارس در خصوص جزئيات واگذاري سهام شركتهاي مخابراتي و ابلاغيه مصوبه دولت در اين مورد با بيان اينكه شركت مخابرات ايران اولين شركتي است كه اصل 44 را بطور كامل اجرا مي‌كند، افزود: سهام 33 شركت مخابراتي كشور سال آينده در قالب سهام مادر تخصصي مخابرات ايران واگذار خواهد شد و شركت زير ساخت بعنوان شبكه مادر از مخابرات ايران جدا و به وزارت ارتباطات ملحق خواهد شد.
وي به 3 تكليف هيات عالي واگذاري در سازمان خصوصي براي شركت‌هاي مخابراتي اشاره و عنوان كرد: اين هيات مدت و زمان واگذاري، شيوه قيمت‌گذاري و چگونگي پرداخت اين قيمت توسط خريداران با شرايطي كه ودايع مشتركان به سهام تبديل شود و اولويت‌هاي فروش سهام و درصدهاي تعاوني، خصوصي‌ و سهم كاركنان را مشخص خواهد كرد.
فيضي با بيان اينكه سازمان خصوصي‌سازي نحوه تنظيم قرارداد فروش سهام شركت‌هاي مخابراتي را مشخص مي‌كند، افزود: مصوبه دولت در اين رابطه اجازه داده است تا بين شركتهاي مخابراتي و سازمان‌هاي جديد‌التاسيس چون سازمان تنظيم مقررات و سازمان فضايي كشور نيرو و منابع جابه‌جا شود.
وي ادامه داد: بعنوان مثال اگر سازمان تنظيم مقررات و يا سازمان فضايي كشور نياز به ساختمان، تجهيزات و يا منابع دارند مي‌توانند از ساير شركتهاي مخابراتي اين منابع و تجهيزات را جذب كنند.
مدير عامل شركت مخابرات ايران با اعلام اين مطلب كه حجم سهام شركتهاي مخابراتي را سازمان خصوصي تعيين خواهد كرد، اظهار داشت: يكي از نكات مهم مصوبه دولت در خصوص واگذاري شركتهاي مخابراتي، محفوظ ماندن و تعهد شركت واگذار شده در خصوص حقوق، بيمه و ساير مزاياي كاركنان است.
وي به برگزاري جلسات متعدد و مثبت و سازنده ميان مخابرات و سازمان خصوصي و وزارت اقتصاد در خصوص واگذاري شركتهاي مخابراتي اشاره و عنوان كرد: سازمان خصوصي زمان اولين عرضه سهام اين شركتها را مشخص خواهد كرد، ولي اگر قبل از پايان سال جاري اين سهام عرضه شود، استقبال خوبي از آن صورت مي‌گيرد.
مديرعامل شركت مخابرات ايران تاكيد كرد: مخابرات ايران جزو شركتهاي پيشرو و جلودار در اجراي كامل اصل 44 قانون اساسي است و از زمان ابلاغ بند «ج» سياستهاي كلي اصل 44 مخابرات فعاليت خود را در اين رابطه آغاز و به اين مرحله رسيده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا